Regulamin sklepu internetowego Nina Szarska Well Handled

I. POSTANOWIENIA OGÓLNE

1. Wellhandled.pl to Sklep internetowy dostępny na domenie www.wellhandled.pl, prowadzony przez Ninę Szarską, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą Nina Szarska Well Handled, ul. Lanciego 19/4, 02-792 Warszawa, REGON: 520906241, NIP: 9512532621, adres poczty elektronicznej: nszarska@gmail.com, numer telefonu kontaktowego 531 990 715, zwana w dalszej części Regulaminu „Sprzedawcą”. 

2. Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu internetowego Wellhandled.pl, w tym w szczególności:
a) zasady dokonywania i realizacji składanych drogą elektroniczną Zamówień w Sklepie internetowym Wellhandled.pl,
b) zasady zawierania umów sprzedaży z wykorzystaniem usług świadczonych w ramach Sklepu internetowego Wellhandled.pl, 
c) warunki niezbędne dla korzystania z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną, w szczególności E-booka dostępnego w Sklepie internetowym Wellhandled.pl,
d) zasady odstąpienia od umowy,
e) procedurę reklamacji.

3.Kupującym jest osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, lecz posiadająca na mocy przepisów prawa zdolność prawną, która prawidłowo tj. w sposób określony w pkt 11 Regulaminu złożyła zamówienie, zwana w dalszej części Regulaminu „Kupującym”, 

4. Oświadczenie woli Kupującego składane w sposób określony w pkt 11 i 12 Regulaminu, zmierzające bezpośrednio do zawarcia umowy sprzedaży produktu lub usługi ze Sprzedawcą, określające w szczególności jej warunki, a także rodzaj i ilość produktów lub usług, sposób i koszt dostawy, formę płatności oraz niezbędne do realizacji umowy dane Kupującego, stanowi zamówienie, zwane w dalszej części Regulaminu „Zamówieniem”. 

5. Konsumentem jest osoba fizyczna, zawierająca umowę w ramach Sklepu internetowego Wellhandled.pl ze Sprzedawcą, gdzie przedmiot umowy nie jest bezpośrednio związany z jej działalnością gospodarczą lub zawodową, zwana w dalszej części Regulaminu „Konsumentem”. 

6. Przez produkt rozumie się dostępną w Sklepie internetowym Wellhandled.pl rzecz ruchomą będąca przedmiotem umowy sprzedaży między Kupującym a Sprzedawcą. 

7. Przez usługę rozumie się dostępne w Sklepie internetowym Wellhandled.pl świadczenie Sprzedawcy na rzecz Kupującego będące przedmiotem umowy sprzedaży między Kupującym a Sprzedawcą. 

8. Przez E-book rozumie się publikację w postaci elektronicznej, książki cyfrowe, przeznaczoną do sprzedaży w Sklepie internetowym Wellhandled.pl, jako treść cyfrową, do odczytania za pomocą odpowiedniego oprogramowania zainstalowanego na urządzeniu elektronicznym (komputerze, czytniku książek elektronicznych, tablecie, smartfonie). 

9 Wszystkie produkty oraz usługi w Sklepie internetowym Wellhandled.pl są nowe oraz wolne od wad fizycznych i prawnych.

II. ZASADY DOKONYWANIA I REALIZACJI ZAMÓWIEŃ

10. Korzystanie przez Kupującego ze Sklepu internetowego Wellhandled.pl jest możliwe pod warunkiem spełnienia przez system teleinformatyczny, z którego korzysta Kupujący następujących minimalnych wymagań technicznych: 
a) komputer, laptop, tablet, smartphone lub inne podobne urządzenie elektroniczne z dostępem do Internetu, 
b) dostęp do poczty elektronicznej, 
c) dostęp do portalu Facebook lub Instagram – w przypadku wyboru tej formy złożenia Zamówienia, 
d) przeglądarka internetowa obsługująca pliki cookies oraz JavaScript, 
e) w przypadku E-booka – program obsługujący pliki w formacie PDF. 

11. Zamówienia w Sklepie internetowym Wellhandled.pl można składać wyłącznie na adres e-mail nszarska@gmail.com, za pośrednictwem formularza dostępnego na stronie internetowej www.wellhandled.pl lub za pośrednictwem portalu Facebook bądź Instagram. 

12. W celu złożenia Zamówienia niezbędne jest przesłanie przez Kupującego w formie, o której mowa w pkt 11 Regulaminu następujących danych: 
a) imię i nazwisko Kupującego,
b) adres e-mail Kupującego,
c) numer telefonu Kupującego,
d) adres korespondencyjny do wysyłki Zamówienia,
e) przedmiot Zamówienia,

13. W momencie złożenia Zamówienia przez Kupującego sposób określony w pkt 11 i 12 Regulaminu, Sprzedawca informuje Kupującego o przyjęciu Zamówienia do realizacji na adres e-mail podany przez Kupującego przy składaniu Zamówienia. Wraz z potwierdzeniem przyjęcia Zamówienia do realizacji, Sprzedawca przesyła ponadto Kupującemu wzór pouczenia o odstąpieniu od umowy, stanowiący załącznik nr 3 do Regulaminu. 

14. W informacji do Kupującego potwierdzającej przyjęcie Zamówienia do realizacji, o której mowa w pkt 13 Regulaminu, Sprzedawca przesyła Kupującemu podsumowanie Zamówienia wskazujące rodzaj zamówionego produktu lub usługi, jego cenę, sposób dostawy, koszty dostawy (jeśli dotyczy) oraz termin realizacji Zamówienia, a w przypadku E-booka format wybranego pliku oraz termin w jakim plik będzie możliwy do pobrania, a także potwierdzenie otrzymania przez Sprzedawcę zgody Kupującego na dostarczenie E-booka w okolicznościach powodujących utratę przez Kupującego konsumenta prawa do odstąpienia od umowy, zgodnie z pkt 60 Regulaminu. Z chwilą otrzymania przez Kupującego powyższej wiadomości zostaje zawarta umowa sprzedaży między Kupującym a Sprzedawcą.

15. Utrwalenie, zabezpieczenie, udostępnienie oraz potwierdzenie Kupującemu treści zawieranej umowy sprzedaży, o której mowa w pkt 14 Regulaminu następuje poprzez przesłanie Kupującemu przez Sprzedawcę wiadomości, o której mowa w pkt 13 i 14 Regulaminu oraz poprzez udostępnienie niniejszego Regulaminu na stronie internetowej www.wellhandled.pl. Treść zawartej umowy sprzedaży jest dodatkowo utrwalona i zabezpieczona przez Sprzedawcę w systemie informatycznym Sprzedawcy.

16. Kupujący jest obowiązany do korzystania ze Sklepu internetowego w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych oraz praw autorskich i własności intelektualnej Sprzedawcy oraz osób trzecich. Kupujący jest zobowiązany do podania danych, o których mowa w pkt 12 Regulaminu zgodnych ze stanem faktycznym. 

17. Kupujący przyjmuje do wiadomości i akceptuje, że złożenie Zamówienia jest równoznaczne z zapoznaniem się przez Kupującego z treścią niniejszego Regulaminu oraz zaakceptowaniem i stosowaniem się przez Kupującego do postanowień Regulaminu i zawartych w nim warunków. Akceptacja Regulaminu jest dobrowolna, ale konieczna w celu dokonania zakupów. 

18. W przypadku Zamówienia, które dotyczy E-booka, przed złożeniem Zamówienia Kupujący powinien upewnić się czy wybrany przez niego format E-booka będzie obsługiwany przez urządzenie elektroniczne, na którym chce z niego korzystać. W tym celu Kupujący powinien zapoznać się z wymaganiami technicznymi zamieszczonymi na stronie internetowej www.wellhandled.pl dotyczącymi danego E-booka, opisem danego E-booka oraz informacją o typie pliku. 

19. Sprzedawca zaleca zapisanie E-booka na nośniku pamięci Kupującego po dokonaniu zakupu. Sprzedawca nie świadczy usługi przechowywania zakupionego przez Kupującego E-booka w Sklepie internetowym Wellhandled.pl. Kupujący ponosi ryzyko niezapisania E-booka na odrębnym nośniku pamięci po dokonaniu zakupu.

20. Realizacja Zamówienia nastąpi nie wcześniej niż w momencie uiszczenia opłaty przez Kupującego tj. w dniu wpływu należności na konto bankowe Sprzedawcy.

21. Sprzedawca zastrzega sobie prawo nieprzyjęcia do realizacji Zamówień złożonych w sposób inny niż określony w pkt 11 i 12 Regulaminu oraz Zamówień złożonych w sposób uniemożliwiający Sprzedawcy ich realizację m.in. z powodu nieprzekazania przez Kupującego danych, o których mowa w pkt 12 Regulaminu. 

22. Zamówienia można składać przez całą dobę, z zastrzeżeniem, że w przypadku przerw związanych z serwisem strony internetowej www.wellhandled.pl albo wykonania innych czynności technicznych niezbędnych do zapewnienia prawidłowego funkcjonowania Sklepu internetowego, o czym informują komunikaty umieszczone na stronie internetowej Sklepu internetowego, Zamówienia można składać za pośrednictwem portalu Facebook bądź Instagram. 

23. Z zastrzeżeniem pkt 20 Regulaminu, Zamówienia złożone: 

a) w dniach roboczych do godziny 18.00 czasu polskiego – zostaną przyjęte do realizacji w tym samym dniu roboczym, 

b) w dniach roboczych po godzinie 18.00 czasu polskiego oraz Zamówienia złożone w niedziele i święta – zostaną przyjęte do realizacji w pierwszym dniu roboczym następującym po dniu, w którym Zamówienie zostało złożone. 

24. Wysyłki Zamówień w Sklepie internetowym Wellhandled.pl realizowane są na terenie Unii Europejskiej lub w formie elektronicznej na adres-e-mail Kupującego wskazany w Zamówieniu. 

III. REZYGNACJA Z ZAMÓWIENIA

25. Kupujący może dokonać rezygnacji z Zamówienia do momentu wysyłki Zamówienia.  O wysyłce Kupujący zostanie poinformowany drogą elektroniczną na adres e-mail podany przy składaniu Zamówienia.  

26. Rezygnacji ze złożonego Zamówienia można dokonać za pośrednictwem e-mail: nszarska@gmail.com lub za pośrednictwem portalu Facebook bądź Instagram. 

27. Rezygnacja z realizacji złożonego przez Kupującego Zamówienia będzie skuteczna, jeżeli dotrze do Sprzedawcy przed wysyłką Zamówienia, o czym Sprzedawca informuje Kupującego na adres e-mail podany przez Kupującego przy składaniu Zamówienia. 

28. W przypadku, o którym mowa w pkt 27 Regulaminu, w momencie gdy Sprzedawca potwierdzi Kupującemu otrzymanie rezygnacji z Zamówienia przed jego wysyłką do Kupującego, Kupującemu przysługuje zwrot całości uiszczonej opłaty za Zamówienie. 

29. Jeżeli z powodu braku dostępności produktu lub usługi Sprzedawca nie może zrealizować Zamówienia, niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu 2 dni roboczych od otrzymania Zamówienia, Sprzedawca informuje o tym fakcie Kupującego za pośrednictwem e-mail. W takim przypadku Sprzedawca może zaproponować wydłużenie terminu realizacji Zamówienia. 

30. W sytuacji, o której mowa w pkt 29 Regulaminu, Kupujący może wyrazić zgodę na realizację Zamówienia w dłuższym terminie zaproponowanym przez Sprzedawcę lub odstąpić od umowy, o czym informuje Sprzedawcę za pośrednictwem e-mail: nszarska@gmail.com. 

31. W przypadku odstąpienia przez Kupującego od umowy w sytuacji, o której mowa w pkt 29 i 30 Regulaminu, Kupującemu przysługuje zwrot całości uiszczonej opłaty za Zamówienie. 

IV. OPŁATY

32. Kupujący jest zobowiązany do uiszczenia opłaty za Zamówienie wyłącznie w formie bezgotówkowej na konto bankowe Sprzedawcy, którego numer Sprzedawca udostępnia Kupującemu w podsumowaniu Zamówienia odpowiednio w formularzu Zamówienia na stronie internetowej www.wellhandled.pl lub w wiadomości od Sprzedawcy na portalu Facebook bądź Instagram. Datą uiszczenia opłaty jest data wpływu należności na konto bankowe Sprzedawcy. 

33. Kupujący akceptuje, iż Sprzedawca nie przyjmuje płatności gotówką. 

34. Niedokonanie opłaty za Zamówienie w terminie 14 dni od złożenia Zamówienia i potwierdzania przyjęcia Zamówienia przez Sprzedawcę jest równoznaczne z rezygnacją przez Kupującego z Zamówienia i powoduje, że Zamówienie zostanie anulowane i traktowane będzie jako nieistniejące. 

35. Ceny w Sklepie internetowym Wellhandled.pl wyrażone są w złotych polskich i zawierają podatek VAT (ceny brutto). 

36. Wiążąca dla Sprzedawcy i Kupującego jest cena widniejąca przy produkcie lub usłudze w momencie złożenia Zamówienia przez Kupującego. 

37. Ceny zamieszczone przy oferowanym produkcie lub usłudze nie zawierają informacji na temat kosztów przesyłki. 

38. Całkowita cena produktu lub usługi z wyszczególnioną informacją na temat kosztów przesyłki (jeżeli występują) uwidoczniona zostanie w podsumowaniu Zamówienia odpowiednio w formularzu Zamówienia na stronie internetowej www.wellhandled.pl lub w wiadomości od Sprzedawcy przesłanej do Kupującego na adres e-mail wskazany przez niego przy składaniu Zamówienia lub za pośrednictwem portalu Facebook bądź Instagram. 

39. Do każdego Zamówienia Kupujący otrzyma dowód zakupu tj. fakturę VAT. 

40. Składając Zamówienie i akceptując niniejszy Regulamin Kupujący wyraża zgodę na otrzymanie faktury elektronicznej w formacie PDF na podany przy składaniu Zamówienia adres e-mail. 

V. CZAS I FORMA DOSTAWY ZAMÓWIENIA

41. Zamówienie dostarczane jest do Kupującego w formie elektronicznej na adres e-mail podany przez Kupującego przy składaniu Zamówienia bądź za pośrednictwem firmy kurierskiej, operatora pocztowego lub systemu paczkomatów. 

42. W przypadku dostawy Zamówienia za pośrednictwem firmy kurierskiej, operatora pocztowego lub systemu paczkomatów Kupujący jest obciążany kosztami dostawy. Sprzedawca informuje Kupującego o kosztach dostawy zgodnie z pkt 38 Regulaminu. 

43. Zamówienie zostanie zrealizowane przez Sprzedawcę odpowiednio na adres e-mail Kupującego bądź adres korespondencyjny do wysyłki Zamówienia podany przez Kupującego zgodnie z pkt 12 Regulaminu. 

44. Czas realizacji Zamówienia liczony jest przez Sprzedawcę w dniach, zgodnie z ustawą z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny. Jest to czas liczony od momentu przyjęcia Zamówienia do realizacji, przez przekazanie Zamówienia do wysłania przez firmę kurierską, operatora pocztowego lub system paczkomatów (jeśli dotyczy) do dnia dostarczenia Zamówienia Kupującemu. Zamówienie zostanie zrealizowane przez Sprzedawcę niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni liczonych, zgodnie z pkt 20 Regulaminu, od dnia wpływu należności na konto bankowe Sprzedawcy. 

45. W przypadku Zamówienia, które dotyczy E-booka, niezwłocznie po zarejestrowaniu wpłaty na koncie bankowym Sprzedawcy, Sprzedawca prześle Kupującemu zakupionego przez niego E-booka jako załącznik na adres e-mail podany przez Kupującego przy składaniu Zamówienia bądź prześle Kupującemu link umożliwiający pobranie E-booka na urządzenie Kupującego. 

46. Dostawa E-booka następuje wyłącznie drogą elektroniczną i jest bezpłatna. 

47. Umowę o dostarczenie treści cyfrowej w postaci wybranego przez Kupującego E-booka uważa się za zawartą z chwilą otrzymania przez Kupującego wiadomości, o której mowa w pkt 14 Regulaminu. 

48. W przypadku Zamówienia, które dotyczy E-booka, jeżeli Kupujący w ciągu 3 dni roboczych od daty dokonania płatności za E-booka, nie zgłosi Sprzedawcy za pośrednictwem e-mail: nszarska@gmail.com lub za pośrednictwem portalu Facebook bądź Instagram, że nie otrzymał zamówionego pliku, uznaje się, iż E-book został skutecznie doręczony Kupującemu. 

VI. ODSTĄPIENIE OD UMOWY

49. Kupujący konsument ma prawo w terminie 14 dni odstąpić od umowy bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów składając stosowne oświadczenie na piśmie. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed upływem ww. terminu. 

50. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się od: 

a) dnia zawarcia umowy zgodnie z pkt 14 Regulaminu – w przypadku E-booka, 

b) objęcia rzeczy w posiadanie przez Kupującego konsumenta – w przypadku pozostałych produktów, w odniesieniu do których Kupujący konsument nabywa ich własność. 

51. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy Kupujący konsument może złożyć poprzez wypełnienie odpowiedniego formularza „Oświadczenie o odstąpieniu od umowy” stanowiącego załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu, dostępnego na stronie internetowej www.wellhandled.pl i wysłanie podpisanego formularza wraz z zakupionym Zamówieniem odpowiednio na adres e-mail: nszarska@gmail.com lub na adres korespondencyjny Sprzedawcy tj. ul. Lanciego 19/4, 02-792 Warszawa. 

52. Sprzedawca niezwłocznie prześle Kupującemu konsumentowi na adres e-mail podany przez Kupującego przy składaniu Zamówienia, potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy. 

53. Z zastrzeżeniem pkt 56 Regulaminu, Sprzedawca, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Kupującego konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwróci Kupującemu konsumentowi równowartość ceny Zamówienia oraz koszty doręczenia Kupującemu konsumentowi zamówionego produktu – do wysokości odpowiadającej najtańszej opcji przesyłki dostępnej w ofercie Sprzedawcy. 

54. Kupujący ma obowiązek zwrócić Zamówienie Sprzedawcy niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Zamówienia przed jego upływem. Kupujący jest zobowiązany ponieść bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy Sprzedawcy. 

55. Sprzedawca dokona zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty jakiego użył Kupujący konsument, chyba że Kupujący konsument na wniosek Sprzedawcy wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. 

56. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Kupującego konsumenta do chwili otrzymania Zamówienia z powrotem lub dostarczenia przez Kupującego konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. 

57. Kupujący konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy. 

58. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa umowę uważa się za niezawartą. 

59. W chwili odstąpienia przez Kupującego konsumenta od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa wygasają powiązane z nią umowy dodatkowe zawarte przez Kupującego konsumenta, jeżeli na ich podstawie świadczenie jest spełniane przez Sprzedawcę lub osobę trzecią na podstawie porozumienia ze Sprzedawcą. Jeżeli umowa dodatkowa została zawarta z osobą trzecią, Sprzedawca poinformuje tę osobę o odstąpieniu przez Kupującego konsumenta od umowy. 

60. W przypadku Zamówienia, które dotyczy E-booka, prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje: 

a) Kupującemu konsumentowi jeżeli Sprzedawca spełnił świadczenie tj. udostępnił E-booka Kupującemu konsumentowi za jego wyraźną i uprzednią zgodą, jeśli Kupujący konsument został poinformowany przez Sprzedawcę przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia tj. udostępnieniu E-booka przez Sprzedawcę, Kupujący konsument utraci prawo odstąpienia od umowy, i Kupujący konsument przyjął to do wiadomości, a Sprzedawca przekazał Kupującemu konsumentowi informacje, o których mowa w pkt 14 Regulaminu, stanowiące potwierdzenie zawarcia umowy oraz potwierdzenie otrzymania zgody Kupującego konsumenta na dostarczenie mu E-booka w warunkach powodujących utratę prawa do odstąpienia od umowy, 

b) Kupującemu niebędącemu konsumentem jeśli Sprzedawca spełnił świadczenie tj. udostępnił E-book Kupującemu. 

61. Kupujący konsument wyraża zgodę, o której mowa w pkt 60 lit. a Regulaminu, na dostarczenie mu E-booka w warunkach powodujących utratę prawa do odstąpienia od umowy, w chwili składania Zamówienia, odpowiednio poprzez wysłanie takiej zgody na adres e-mail nszarska@gmail.com lub poprzez zaznaczenie stosownej opcji na formularzu Zamówienia lub za pośrednictwem portalu Facebook bądź Instagram. W przypadku braku zgody Kupującego konsumenta na udostępnienie E-booka przed upływem terminu do odstąpienia od umowy, dostawa E-booka nastąpi po upływie terminu na odstąpienie od umowy. Wzór zgody Kupującego konsumenta stanowi załącznik nr 2 do Regulaminu. 

VII. PRAWA AUTORSKIE

62. E-book oferowany przez Sprzedawcę stanowi utwór w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz treść cyfrową w rozumieniu ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta. 

63. E-book dostępny w Sklepie internetowym Wellhandled.pl może być zabezpieczony unikatowym znakiem wodnym albo innym powszechnie stosowanym sposobem zabezpieczenia treści cyfrowych. 

64. Kupujący ma prawo do korzystania z E-booka wyłącznie na własny użytek, w zakresie określonym Regulaminem, udzieloną licencją oraz przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. 

65. Z chwilą wpływu płatności na konto bankowe Sprzedawcy, Kupującemu zostaje udzielona niewyłączna, niezbywalna, nieprzenoszalna i bez prawa sublicencjonowania (w tym bez prawa upoważniania innych osób do korzystania z treści w zakresie udzielonej licencji) licencja na korzystanie z E-booka, obejmująca prawo do korzystania z autorskich praw majątkowych, bez ograniczeń co do terytorium i czasu, na następujących polach eksploatacji: 

a) pobrania E-booka i jego zapisu techniką cyfrową w pamięci urządzeń elektronicznych (komputera, czytnika książek elektronicznych, tableta, smartphona), 

b) trwałego lub czasowego wyświetlania, odtwarzania lub przechowywania E-booka techniką cyfrową. 

66. Kupujący nie jest uprawniony do: 

a) wprowadzania do obrotu lub rozpowszechniania E-booka lub jego fragmentu w szczególności poprzez jego wydrukowanie, kopiowanie lub przepisanie, 

b) wprowadzenia E-booka do obrotu poprzez najem E-booka lub jego kopię lub użyczenie, 

c) sublicencjonowania E-booka, w tym upoważniania innych osób do korzystania z E-booka, 

d) ingerowania w treść E-booka, dokonywania zmian pliku, usuwania ewentualnych błędów pliku, 

e) usuwania technicznych zabezpieczeń E-booka, 

f) wykorzystywania E-booka w inny sposób niż na własny użytek, w tym w celach komercyjnych, 

g) naruszania praw przysługujących Sprzedawcy na podstawie ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. 

67. Kupujący powinien zadbać o to aby osoby nieuprawnione nie korzystały z zakupionego przez niego E-booka. 

68. Kupujący jest zobowiązany do zapoznania się z warunkami licencji, o których mowa w pkt 65 i 66 Regulaminu. Kupujący przyjmuje do wiadomości i akceptuje, że złożenie Zamówienia jest równoznaczne z zapoznaniem się przez Kupującego z warunkami licencji, o których mowa w pkt 65 i 66 Regulaminu i oznacza ich akceptację. 

VIII. PROCEDURA REKLAMACJI

69. Podstawą przyjęcia reklamacji jest dowód zakupu towaru tj. faktura VAT albo inny dokument potwierdzający zapłatę ceny. 

70. Zgłoszenie reklamacyjne może być złożone przez Kupującego elektronicznie na adres e-mail nszarska@gmail.com z dopiskiem „Reklamacja” lub pisemnie na adres siedziby Sprzedawcy tj. ul. Lanciego 19/4, 02-792 Warszawa. 

71. Zgłoszenie, o którym mowa w pkt 70 Regulaminu powinno zawierać dane umożliwiające identyfikację Kupującego, przedmiot Zamówienia, opis wady Zamówienia, datę wykrycia wady oraz określenie żądania co do sposobu usunięcia wady. 

72. Reklamacja zostanie rozpatrzona przez Sprzedawcę niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania zgłoszenia reklamacyjnego wraz z reklamowanym Zamówieniem. W przypadku otrzymania niekompletnej reklamacji, Sprzedawca wezwie Kupującego do jej uzupełnienia pod rygorem pozostawienia reklamacji bez rozpoznania. 

73. Jeżeli sprzedany produkt ma wadę, Kupujący nie może złożyć oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpić od umowy, jeżeli Sprzedawca w rozsądnym czasie od chwili, w której został poinformowany przez Kupującego o braku zgodności produktu z umową wymieni na zgodny z umową albo dokona jego naprawy w taki sposób, że zgodność produktu z umową zostanie przywrócona, chyba że brak zgodności produktu z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie o umowy. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli produkt był już wymieniony lub naprawiany przez Sprzedawcę albo Sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany produktu lub naprawy produktu. 

74. Kupujący może zamiast zaproponowanej przez Sprzedawcę naprawy produktu żądać wymiany produktu na zgodny z umową albo zamiast wymiany produktu żądać naprawy produktu, chyba że doprowadzenie towaru do zgodności z umową w sposób wybrany przez Kupującego jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności produktu z umową, wartość produktu zgodnego z umową oraz nadmierne niedogodności dla Kupującego powstałe wskutek zmiany sposobu doprowadzenia produktu do zgodności z umową. 

75. Obniżona cena powinna pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość produktu niezgodnego z umową pozostaje do wartości produktu zgodnego z umową. 

76. Jeżeli produkt sprzedany jest niezgodny z umową, Kupujący może żądać wymiany produktu na zgodny z umową albo doprowadzenia produktu do zgodności z umową poprzez jego naprawę. 

77. Sprzedawca jest obowiązany wymienić produkt niezgodny z umową na zgodny z umową lub naprawić produkt w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Kupującego, uwzględniając specyfikę produktu oraz cel, w jakim Kupujący go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedawca. 

78. Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Kupujący żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Kupujący żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności produktu z umową w sposób wybrany przez Kupującego jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli Kupującym jest przedsiębiorca, Sprzedawca może odmówić wymiany produktu na wolny od wad lub usunięcia wady także wtedy, gdy koszty zadośćuczynienia temu obowiązkowi przewyższają cenę sprzedanego produktu. 

79. Kupujący konsument ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Kupujący konsument ma możliwość: 

a) zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy, 

b) zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Kupującym konsumentem a Sprzedawcą, 

c) skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów, 

d) złożenia skargi za pośrednictwem platformy internetowego systemu rozwiązywania sporów konsumenckich (platforma ODR) dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/. 

80. Szczegółowych informacji na temat pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, Konsument może szukać na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. 

IX. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

81. Zasady ochrony danych osobowych zostały opisane w Polityce Prywatności, która jest dostępna na stronie internetowej Sprzedawcy pod adresem: https://wellhandled.pl/polityka-prywatnosci/. 

X. ODPOWIEDZIALNOŚĆ SPRZEDAWCY

82. Wszystkie produkty oraz usługi w Sklepie internetowym Wellhandled.pl są nowe oraz wolne od wad fizycznych i prawnych. 

83. Sprzedawca nie gwarantuje, że każde urządzenie elektroniczne prawidłowo odtworzy E-booka. Kupujący powinien zapoznać się z instrukcją urządzenia elektronicznego, na którym zamierza korzystać z E-booka i sprawdzić obsługiwany format plików. 

84. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za działalność administratorów serwerów poczty elektronicznej Kupującego, w szczególności za blokowanie przesyłania wiadomości e-mail na adres podany przez Kupującego przy składaniu Zamówienia, a także za blokowanie i usuwanie wiadomości e-mailowych przez oprogramowanie zainstalowane na urządzeniu elektronicznym Kupującego. 

85. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za zdarzenia wynikające z niedostosowania się Kupującego do wymogów technicznych, o których mowa w pkt 10 Regulaminu. 

86. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie Zamówienia Kupującemu w przypadku gdy niedostarczenie spowodowane jest przyczynami, za które odpowiada Kupujący m.in. błędnie podany adres e-mail, przepełniona skrzynka e-mailowa Kupującego, błędnie podany adres wysyłki Zamówienia. 

87. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za brak możliwości realizacji Zamówienia z przyczyn niezależnych od niego np. zdarzenie noszące cechy siły wyższej. W takim przypadku opłata za Zamówienie zostanie w całości zwrócona Kupującemu. 

XI. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

88. Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem 1 czerwca 2024 r. i dotyczy wyłącznie Kupujących, którzy dokonali zakupów po dniu jego wejścia w życie. 

89. Niniejszy Regulamin jest dostępny na stronie internetowej www.wellhandled.pl 

90. Sprzedawca ma prawo do zmiany postanowień Regulaminu. Zmiana dokonywana będzie poprzez umieszczenie nowej treści Regulaminu na stronie internetowej www.wellhandled.pl. Zmiany do obowiązującego Regulaminu lub nowa treść Regulaminu wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty umieszczenia nowej treści Regulaminu na ww. stronie internetowej. Kupujący zostaną poinformowani o zmianie Regulaminu poprzez informację zamieszczoną na stronie internetowej Sprzedawcy, która to informacja będzie widoczna przez co najmniej 14 dni oraz poprzez wiadomość e-mail (w przypadku Kupujących, którzy podali adres e-mail). Data wejścia w życie nowego Regulaminu będzie jednoznacznie określona w jego treści. Zmiana Regulaminu nie będzie dotyczyła Kupujących, którzy zakupili produkt lub usługę przed zmianą, chyba, że te zmiany będą korzystne dla Kupujących i Kupujący wyrazi na to zgodę. 

91. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają przepisy prawa powszechnie obowiązującego, w szczególności przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny, ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta oraz ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz  ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. 

92. Sądem właściwym dla rozstrzygania sporów wynikających z realizacji umowy pomiędzy Kupującym a Sprzedawcą jest sąd miejscowo właściwy dla siedziby Sprzedawcy, z wyjątkiem umów zawartych z Kupującymi konsumentami. 

Załączniki: